widzę, że prawda zabolała i brak argumentów. jak nie doprowadzisz do usunięcia tego obraźliwego dla mojej matki i dla mnie wpisu zawiadomię dziennik wsch a potem policję. będziesz bulić. bohaterzeTARZAN napisał:solidarnie to ruchało twoją matke 20 szympasów, zeby urodziło sie coś takiego jak TY
|
|
boshhh, ale tu masa tzw. "polactwa". Oni są lepsi, a inni niech spadają na szczaw. Co Wam przeszkadzają mieszkańcy Świdnika? Cieszcie się, że ich macie, bo dzięki temu Lublin wciska we wnioskach większa ilość mieszkańców i chce być metropolią. 50k ludzi to nie w kij dmuchał. Od lat zastanawia mnie brak sensownej komunikacji ze Świdnikiem. Miasto z miastem granica w granicę, a żeby się z jednego do drugiego dostać to trzeb się sporo nakombinować. Taki transport naprawdę dużo by usprawnił i zintegrował bardziej ze sobą obydwa miasta. Jestem także pewien, że byłby rentowny. Busiarzom się opłaca, więc i ZTM powinno, a przynajmniej tabor byłby o niebo lepszy i bezpieczniejszy. |
|
[Dlaczego do biletów maja dopłacać mieszkańcy Świdnika.Do garstki pasażerów maja dopłacać emeryci,renciści.Czas aby każdy płacił za siebie.Dokąd jeszcze będzie trwała komuna.Zebrało się paru cwaniaków i miesza.Należy wziąść się do roboty i zamówcie sobie TAXI.Będzie wygodniej]
Do autora cytatu powyżej. A dlaczego młodzi pracujący, czy rodzice uczniów i studentów mają finansować działanie Miejskiego Centrum usług Socjalnych - czyli ośrodka dla emerytów i rencistów? Dlaczego mają finansować budowę ulic nie na ich osiedlu, dlaczego mają dawać pieniądze dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej? Taka ścieżka rozumowania zaprowadzi nas tylko do absurdów. Jeśli chcemy żyć w społeczeństwie, społeczności takiej np. jak miasto to musimy brać pod uwagę potrzeby wszystkich. Nie tylko starszych, ale i młodszych, pracujących itd. O to w tym chodzi.
|
|
A jaki przebieg będzie miała ta trasa? Świdnik - dworzec PKS/PKP czy naiwnie liczysz na to że za 2,80 pojedziesz na Węglin, Czechów, Czuby czy choćby do centrum? |
|
Naprawdę trudno pojąć dlaczego musisz kombinować skoro autobusy i busy jeżdżą jeden za drugim? Zaś przed epoką busów jeździł PKS, tak jak teraz chce jeździć ZTM. I teoretycznie średnio jeździł co 15 minut ,podobnie jak planuje ZTM. Teoretycznie. Bo praktycznie co drugiego PKS-u nie było, a w zimie dwóch na trzy. Nie wiem więc co miałby ZTM usprawnić patrząc na sprawność komunikacji w Lublinie. Z tym też wiąże się rentowność. Busiarzom się opłaca bo prezes busiarz nie jest prezesem spółki miejskiej tylko przedsiębiorcą , nie ma stada wiceprezesów, dyrektorów, kierowników itp i nie zarabia 20 tysięcy miesięcznie bez względu na wynik finansowy, bo nie pełni MISJI. Inaczej mówiąc: bawi się za swoje. |
|
|
|
Ty koleś nie martw się o emerytów ponieważ w obecnym układzie najbardziej upośledzeni są emeryci nie mając nawet biletów ulgowych chociaż w całej Polsce busiarze dają emerytom ulgę a do Lublina trzeba jeździć choćby do lekarzy specjalistów,ZUS-u i innych instytucji.
|
|
Sensowny argument wśród rozszalałej dziczy. Jest ewenementem w skali europejskiej żeby dwa bliskie miasta aż tak nie mogły się dogadać. Czy się podoba czy nie bardzo to jednak Świdnik należy do aglomeracji lubelskiej. Ale nie o to chodzi. Konkretna propozycja ze strony Lublina wyszła, zatem nie można chować głowy w piasek. Lublin ze Świdnikiem powinien mieć regularną komunikację miejską w ramach biletu ZTM (ZTM=Lublin+Świdnik) Chodzi o to, żeby szanowni Rajcy Miasta Świdnika zrozumieli, że interes mieszkańców i (płatników podatków) nie idzie w parze w pseudoprzewoźnikami na linii Świdnik-Lublin. Jeśli Szanowni Rajcy Świdnika to zrozumieją to mają szansę na reelekcję. Jeśli mają tą kwestię w "głębokim poważaniu" to tylko życzę sukcesów z wiadomym skutkiem. Tzn. trzeba będzie znowu ciężko pracować bez ochrony prawa...czyli tak jak większość wyborców... Ostatnio edytowany 30 sierpnia 2011 r. o 23:05
|
|
Z innej strony: i tak w ciągu maksymalnie 10 lat Świdnik będzie "pod drutem" trakcyjnym 600V DC. Nowa zajezdnia trolejbusów to Majdan Tatarski. Daleko do Świdnika? Kwestia budowy 2-3 podstacji trakcyjnych (kasa z EU z następnego okresu finansowania). Zwłaszcza po przebudowie układu komunikacyjnego w związku z S17.
|
|
a kto sie liczy z twoim zdaniem baranie? |
|
W interesie mieszkańców jest by Radni nie wyrzucali pieniędzy w błoto, a ich interes jest sprzeczny z interesem wyciągającego łapę po naszą kasę ZTM-u. Radni widać umieją liczyć i to zrozumieli, a Ty chciałbyś żeby za Twoją jazdę płacili inni. Owszem wpuścić ZTM do Świdnika, ale na takich samych zasadach jak innych przewoźników. |
|
Coś mi się zdaje, że Gość to albo właściciel busiarni_złomiarni, albo radny Świdnika mający przyjaciół busiarzy. Jak tak Ci odpowiada ten złom jeżdżący na trasie Świdnik-Lublę to sobie nim podróżuj, ja nie zamierzam. Poza prostą ekonomią jest jeszcze rachunek ekonomiczny wykraczający poza płacenie podatków przez busiarzy. Oni kroją pasażerów, Ci mają mniej kasy na co innego, mniej zostawiają w sklepach, sklepy mniej zarabiają, mniejsze płacą podatki itp, itd. Do tego dochodzi komfort mieszkańców i dostępność tego transportu, co wykracza poza ocenę ekonomiczną. Jako przykład podam miasto Radom, które od lat prowadzi obsługę linii podmiejskich i autobusy jeżdżą nawet ponad 20 km od miasta. Wszystkim się to jakoś opłaca, a mieszkańcy mogą jeździć bezpiecznym i pewnym transportem za niewygórowaną cenę. Puławy mają to samo. Dwa tak bliskie miasta powinny mieć wspólną siatkę komunikacji miejskiej, a to ile to będzie kosztować i kto za to zapłaci to inna bajka. Kwestia pomysłu i rozpisania przetargów na linie. Obecni przewoźnicy mogą startować, oczywiście, jeśli odnowią tabor. W obecną sytuacją trzeba coś zrobić, bo korzysta z niej stadko wyzyskiwaczy (busiarze+część radnych), a wygodzie mieszkańców się zapomina. |
|
Komfort i dostępność, a szczególnie dostępność tego transportu możesz zaobserwować w Lublinie. Świdnickie busy mimo ich katastrofalnego stanu technicznego przynajmniej jeżdżą w dużych ilościach i dużą częstotliwością. |
|
Kolega wyzej chyba nie ma pojęcia czym jest ZTM. Proopnuje doczytać i douczyc się, a potem ew. pisać.
tak, tak - katastrofalny stan techniczny, ale ważne, że jeżdżą. Równie dobrze mógłbym powiedzieć, że gówno gównem, lae ważne, że mam co jeść. Zresztą opinia o fatalnej komunikacji miejskiej w Lublinie (która przeszła w ostatnich latach i wciąż przechodzi ogromną metamorfozę)oraz mylenie pojęć (ZTM z MPK jak sie domyślam) świadczy dobitnie o braku pojęcia i elementarnej wiedzy w omawianym temacie. Korzystałeś kiedys w ogóle z komunikacji miejskiej w Lbn? Bo twoja niewiedza świadczy o czyms zupełnie odmiennym. |
|
Popieram. Jedynie transport kolejowy odblokuje Lublin. Po istniejacych szlakach z posiadanym taborem do realizacji niezwłocznie. Stopniowa odbudowa przystanków, zakup albo leasing taboru, zapewnienie bezpieczeństwa pasażerom i komunikacja uzupelniajaca z przystankow kolejowych.Przy dworcu PKP centrum transportowe dla aglomeracji-kolej autobusy busy, pasaż od dworca w kierunku miasta, parkingi nawet bezpłatne dla klientow transportu publicznego za okazaniem biletu. |
|
Mamo chwalą nas... Szkoda klawiatury na komentarz. Kolega sprytnie nie odniósł się do głównego problemu czyli świdnickiej kasy jaką utopi się w tej umowie, a opowiada o farmazonach i metamorfozach czyli ble ble ble my chcemy i będzie pięknie. Reasumując: Ty zaoszczędzisz miesięcznie 30 złotych, a miasto wyda w tym czasie ponad 100 tysięcy. I komuś to będzie musiało zabrać, albo się zadłużyć. Proste? Chcesz komfortu? Zrezygnuj z innych wydatków albo zaciągnij kredyt i kup sobie samochód. Kolejny amator wygody na cudzy koszt |
Strona 2 z 2
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|